Nemzetközi szállítmányozás vagy nemzetközi fuvarozás és kivel?

nemzetközi szállítmányozás és fuvarozás

nemzetközi szállítmányozás verhetetlen áron és ez a nemzetközi fuvarozásra is igaz

2019. május 30. - nemzetkozi szallitmanyozas szervezo

                                Nemzetközi szállítmányozás verhetetlen áron és arról, hogy ez hogyan lehetséges


A nemzetközi szállítmányozás árak jelentősen eltérnek egymástól a szállítmányozás jellegétől függően. Azt, hogy milyen fajták léteznek, azt a következő részben fogom részletezni. Ezek közé tartozik például a túlméretes és a túlsúlyos szállítás is, melyek magukban foglalják a mezőgazdasági gépek vagy a munkagépek szállítását is. Sokféle mezőgazdasági gép szállítható: traktor, vetőgép, kombájn, bálázó, pótkocsi, eke, permetező és még sok más. Ezen gépek minden nap rakományként szerepelnek a nemzetközi szállítmányozás piacán. Magyarország gépimportjának kiemelkedő részét képezi a munkagépek importálása. Mivel az építőipar komolyan fellendült a közelmúltban, sok vállalatnak egyre nagyobb az igénye munkagépek iránt. Ezeket a gépeket viszont – a külföldi társaiktól a kis tőke miatt eltérően – külföldről importálják, főleg Franciaországból, Angliából és Németországból, az ezekből az országokból behozott munkagépeket használják. A sűrű forgalom miatt sok szállítmányozó tett szert jelentős tapasztalatokra a túlméretes nemzetközi szállítmányozás területén. A Magyarországra leggyakrabban importált munkagépek között vannak a buldózerek, markológépek, exkavátorok, úthengerek, minirakodók, targoncák, homlokrakodók, kőtörők és még sok más munkagép, amik nélkülözhetetlenek az építőipar számára. Viszont a Magyarországot érintő nemzetközi szállítmányozás nem csupán túlméretes gépek fuvarozásából áll.

      Országunk számottevő exporttöblettel bír, ezért rengeteg olyan raklapos áru vesz részt a nemzetközi fuvarozásban, amire a fuvarozók nem használnak trélert. Sok típusú járművet használnak a tagolt szállítmányok szállításához, a cégek általában mindig a leggazdaságosabb megoldást próbálják a megrendelőknek ajánlani. Ha csak pár palettát szeretnénk szállítani, ahhoz elég csupán egy zárt furgon, amivel egy pár dobozt kitevő szállítmány, például kiegészítők, infúziók, festékek, ruhák, csatlakozók gazdaságosan elszállíthatók a közeli országokba napokon belül, megfizethető áron. Ilyen országok Románia, Olaszország, Szlovákia, Ausztria vagy Németország. A kissé nagyobb szállítmányokhoz már ponyvás, tíz palettás furgonok az optimális választás. Ilyen furgonokkal gyorsan kivitelezhetők német, lengyel, osztrák, cseh és olasz fuvarok, például kötözők, vágógépek, csiszolók, fűrészek, szerszámok, festékek. Sok megoldás létezik, ezek között olyan is, ahol egy gépjárművet tesznek fel kamionra, ha azt oldalról is lehet rakodni, viszont olyanról is hallottam, amikor a gabonát úgy szállították, hogy a tároló rész támlákkal alakították ki. Ezek a példák is bizonyítják, hogy igen nagy szerepet játszik a kreativitás abban, hogy minden járműnek maximális legyen a kihasználtsága, ennek a szabályok szabhatnak csak határt. Sok példát hozhatnánk még arra, hogy mennyire sok féle rakomány és áru vesz részt a nemzetközi szállítmányozás rendszerében, de itt most erre nincs lehetőség, ugyanis bármi, amit meg lehet mozdítani, azt szállítani is lehet. Sokszor még azt is, amiről első pillantásra azt gondolnánk, hogy nem. Láttam ugyanis szoborra megbízást a nemzetközi fuvarozás terén, ami valóban olyan körülményes és bonyolult, ahogy hangzik, ugyanis fel és lerakodásnál nincs helye semmi hibának. Ezek a példák is igazolják, hogy mindegy mi a szállítmány, megfelelő járművek, valamint tapasztalt és minden esetre felkészült szakemberek segítségére van szükség, hogy profi szinten lehessen kivitelezni a nemzetközi szállítmányozás nyújtotta megbízásokat.

       Mióta csatlakoztunk az Európai Unióhoz, jelentősen élénkült a nemzetközi szállítmányozás. Ennek egyik oka az, hogy a határok megnyílásával, valamint a vámok megszűnésével jóval egyszerűbb lett az áruk importja, valamint exportja. A megrendelések száma jelentősen növekedett kisebb, ráadásul távolabbi országokba is, mint például Írország, Hollandia, Dánia, Spanyolország, Portugália de akár Litvánia, Lettország és Észtország is. Ahogy előbb is szó esett róla, nem csak az export nőtt ezekbe az országokba – az import is vele együtt növekedett. Léteznek olyan, szinte minden területre kiterjedő tapasztalattal bíró hazai szállítmányozó vállalatok, amelyek képesek az európai piacon úgyszintén jelen lenni széleskörű ismereteiknek és jelentős számú országra kiterjesztett partnerhálózattal rendelkeznek, aminek köszönhetően képesek profin a nemzetközi fuvarozás szervezésére országok között, mint például Németország és Spanyolország, Hollandia és Olaszország, vagy esetleg Ausztria és Anglia stb.
Léteznek olyan időszakosan felélénkülő üzletágak, mint például a gazdasági válság utáni Anglia és Hollandia közti felélénkülő használtruha-import, ami a mai napig tart, de mérete és jelentősége jóval kisebb, mint az korábban volt. Természetesen folyamatosan változik az európai gazdaság, ezáltal új üzletágakat kreálva és új szegmenseket teremtve a nemzetközi szállítmányozás teljes területén is.
        A nagy számú vállalat közül, amelyek nemzetközi szállítmányozással foglalkoznak, kifejezetten nehéz lehet választani, viszont azok, akiknek kiegyensúlyozott a teljesítménye, képesek nevet szerezni az iparágban. Ez viszont teljességgel lehetetlen lenne a legkiválóbb szakemberek megtartása és alkalmazása nélkül. A nemzetközi fuvarozás igazán jól fizet minden fuvarszervezőnek, ez még nem jelenti azt, hogy a munka könnyű vagy egyszerű lenne. Gyakran adódhatnak problémák, a munka így jelentős stresszel jár. Ezt nem minden ember képes tartós ideig elviselni. A gyakran fellépő kritikus helyzetek jelentős rutint, hozzáértést és koncentrációt követelnek, hogy a lehető leghamarabb meglegyen a kielégítő megoldás, ezáltal a nemzetközi fuvar megfelelő teljesítése is.

      Fontos hangsúlyozni a gyakorlati munkavégzés által szerzett tapasztalat fontosságát, mivel az olyan folyamatokat, mint hogy miképpen kell megszerezni a szükséges külföldi útvonalengedélyeket, megtalálni, hogy milyen útvonal a legoptimálisabb egy különösen túlméretezett szállítmányhoz, és hogy hol engedélyezik és tiltják a trélerek behajtását, csak a nemzetközi fuvarozás területén szereplő cégeknél, évek alatti munkával és napi gyakorlattal lehet csak elsajátítani.
      Ezen felül fontos még az a képesség, hogy fel tudjuk mérni az ügyfelek sajátos igényeit. Ez mindkét fél szempontjából fontos, mivel így elégedettebb lesz az ügyfél és a vállalat is nyer, mivel hűséges kliensekre tud szert tenni.
      A nemzetközi szállítmányozás egyik legfontosabb eleme az ár, aminek alakulását sok tényező befolyásolja. Az egyik legfontosabb tényező a kereslet és a kínálat alakulása. Egyes hónapokban olyannyira kevés megrendelés van, hogy a szállítmányozók jelentősen lecsökkent árakon is elvállalnak fuvarokat, de olyan időszakok is léteznek, amikor a legforgalmasabb útirányokra is igazán nehéz fuvart találnunk akár magasabb áron is. Ezek miatt tanácsolt a rendszeres szállítmányok esetére előre szerződést kötni egy céggel, vagy akár sima fuvaroknál is előre megtervezni és lefoglalni a fuvart.
      Mindezek tudatában bízom abba, hogy megalapozott és informált döntést tudnak hozni arról, melyik a legmegfelelőbb vállalat arra, hogy megbízást kapjon önöktől a nemzetközi szállítmányozás precíz és pazar teljesítésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemzetkozi-szallitmanyozas-es-nemzetkozi-fuvarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr5314870358
Nincsenek hozzászólások.